HTML

East coast - West coast

Vulkáni hamu-első repülés-NYC-Niagara vízesés-Washington-San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-Grand Canyon

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Las Vegas fényei

2010.05.30. 20:04 009_

16. nap

Las Vegas-Hoover gát-66-os út

Átmeneti szállásunkat (Circus-circus)hamar magunk mögött hagytuk.

Béla a nem messzire lévő Hoover-gát felé navigált minket, ahova meg is érkeztünk 50 perces út után.

Átautóztunk a gáton és az államhatárt átlépve az arizonai oldalon parkoltunk le. Igen a gát közepén húzódik a Nevada és Arizona állam határa. Visszasétáltunk a gáton a nevadai oldalra, ahol szokás szerint biztonsági vizsgálat után juthattunk be a látogatói központba, ahol rengeteg információt kaptunk a gátról és az építés körülményeiről. Többek között Boulder gátnak hívták korábban a munkásoknak is otthonul szolgáló Boulder city után. Ezt később F.D. Roosevelt elnök változtatta meg Hoover-gátra.

A gát maga monumentális és a mögötte kialakult tó is.

Innen Arizonában folytattuk utunkat élvezve a Kabrió-autó nyújtotta pluszt. Elautóztunk a történelmi 66-os útig, amely már csak nevében emlékeztet korábbi önmagára, azóta elkészültek az autópályák és a forgalom átkerült oda, így elhagyott motelek és benzinkutak jelzik a folyamatos leépülést, noha az útburkolat minősége továbbra is jobb, mint bármelyik hazaié.

Innen visszavettük irányunkat Las Vegas reptere felé, mert útitársunk másfelé folytatta útját.

Érzéken búcsút követően taxink elszáguldott velünk az MGM Signature-be. Ezaz MGM Grand szálloda része, de míg többi részre bárki bemehet ez a 3 toronyból álló komplexumnak őrzött bejáratai vannak, autóval csak engedéllyel, míg gyalogosan a szállodaszobához szolgáló kulccsal lehet bejutni.

Elfoglaltuk szobánkat és a komplexum felfedezésére indultunk. Azért felfedezés, mert akkora mint egy kisebb város, és hotel, bevásárlóközpont, színház, kaszínó, mozi, étterem, strand egyvelegeként kel elképzelni. Csak a Signature-ből (itt lakunk) átérni a főépüpületbe (MGM Grand) 10 percbe tellett, az alábbi mozgójárdák használata mellett.

A főépületben fél percenként kellett az államért nyúlni, hogy visszategyem a helyére. Hihetetlen az egész, a nagysága, a kaszinó, éttermek, boltok, nagyon nehéz leírni. Újabb fél óra volt mire kijutottunk újból az utcára. Ebből maximum 10 perc volt a különböző játékok (rulett, kocka, blackjack, és számomra ismeretlen játékok) mellett való nézelődés.

Elalvás előtt még egy túrát tettünk Las Vegas fényei között:

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.