HTML

East coast - West coast

Vulkáni hamu-első repülés-NYC-Niagara vízesés-Washington-San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-Grand Canyon

Friss topikok

Linkblog

Archívum

1 közvetlen járat, 4 repülőgép, 3 le és felszállás, mínusz 1 pilóta (út San Franciscoba)

2010.05.19. 17:25 009_

9. nap

Washington-San Francisco

Kedd estére mire megérkeztünk San Francisco-ba arra a következtetésre jutottam, hogy lassan kezdem megérteni azokat az embereket, akik inkább azt mondják szárazföldön!

De történetünk kezdődjön a nap elején. 6-ra értünk jött a szállodába fuvarosunk egy piros kisbusszal és fél hétre már a Dulles reptéren voltunk. A biztonsági ellenőrzés szokás szerint magasfokú, kiegészítve egy teszteléssel, amit később minden utasra beakarnak vezetni. Mi most kihagytuk. Konkrétan egy vatta segítségével mintát vesznek mindkét kezedről, és a gép lőpor, vagy robbanóanyag maradványait keresi (ezek nem hallottak még a kesztyűről, na mindegy).

Gépünk már bennállt a parkolóban egy Boeing 757-es. Megnyertünk egy 54 fős kínai csoportot is, akik útban voltak hazafelé, ezek rosszabbak mint a magyarok mikor csapatostul vannak külföldön. Beszállás után a gép rendben felszállt, de egy idő után olyan volt mintha köröznénk, a stewardessek sem szolgáltak fel semmit, a film sem indult el, és az övet sem kapcsolhattuk ki. Egyszer csak pilótánk közli, hát a jobb oldali hajtómű valamiért túl melegedett, takarékra kellett állítani, és visszatérünk Dulles-re. Mindenki készüljön fel a kényszerleszállásra! Ha valaki nem jól olvasta volta a KÉNYSZERLESZÁLLÁSRA! Szóval a két hajtóműből maradt egy, jelentős túlsúly, ugye a leszállást úgy tervezték San Francisco-ba, hogy a kerozin 80%-a már nincs a gépen, így túl gyorsan értünk a landoláshoz is. Két alternatíva között kellett megtalálni a középutat: 1. a túlsúly, és a nagy sebesség miatt a fékezés folyamán elégnek a gumik. 2. a nagy sebességről nem fékezünk eléggé az előbbi miatt és leszaladunk a kifutópályáról, amikor annak vége.

Alighogy földet érünk, mint a filmekben több tucat tűzoltó, mentő és egyéb biztonsági kocsi száguldott mellettünk, utánunk, előttünk, amerre néztünk. Pilótánknak szerencsére sikerült rendben leraknia a gépet, mi meg túlestünk első kényszerleszállásunkon.

Amint a gép beállt a kapura, először azzal riogattak, hogy megjavítják ezt nincsen gond. Kiszállás után átküldtek egy másik kapuhoz, ahova éppen Denverből érkezett egy gép, azt feltöltik nekünk és mehetünk azzal, ugye 160 embert nem tudnak szét dobni különböző gépekre. Fér óra alatt kész volt a gép, viszont nem találtak hozzá pilótát, másfél óra elteltével közölték, hogy a járat végül törölve, mindenki menjen amerre lát, és foglaljon magának mást az ügyfélszolgálaton, az automatáknál. Most egyszerre 160 ember próbálta mindezt intézni, úgyhogy igazából már a legelsőnek megmondták, hogy közvetlen járatra már nincsen hely!

Hát így adódott, hogy a gép azt ajánlotta menjünk először St.Louis-ba 66 személyes CJR-700-as kávédarálóval, majd 4 órányi várakozás után onnan San Francisco-ba egy Airbus 319-essel.

Ez a két út szerencsére már eseménytelenül telt, főleg alvással, egyetlen pozitívum, hogy mindkét gépen az Economy Plus részbe kaptunk már csak helyet, ingyen, ami 10 centivel nagyobb lábhelyet jelentett. Aki utazott már gépen az tudja, hogy ez mennyit jelent. Ezenkívül a United semmit nem tett meg azért, hogy kényelmesebben érezd magad, se étel, ital kupon, lassú információáramlás, a repülőn se egy ingyen ebéd, vagy vacsora vagy bármi.

Szerencsére San Franciscó-i leszállásunk után megtaláltuk a csomagjainkat, amik nem velünk jöttek, hanem egy másik járattal közvetlenül. Nekik volt hely közvetlen járatra, nekünk nem.

Fogtunk egy taxit és a szállásra jöttünk, ahol ágyba dőltünk. Megint sikerült egy szimpla 9 órás útból 19 órásat csinálni.

Azt hittük, hogy a washingtoni 15. emeleti szállásunk után már nem lehetünk magasabban. Egyenlőre növekvő tendenciát mutatunk, szoktatnak minket a magassághoz:

1.      New York – 3. emelet

2.      Niagara – 7. emelet

3.      Washington – 15. emelet

4.      SAN FRANCISCO – 22. EMELET

Az idő eltolódás immáron -9 óra, szóval most otthon délután 5 van, mi még most keltünk fel 8 órakor itt.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Pierre - Jenkins 2010.05.19. 22:57:54

Eszméletlenek vagytok :)
Először is csurog a nyálam az irigységtől. Nekem a két és fél órás repcsi út Franciaországba anno két és fél óra volt, a legizgalmasabb rész az volt, mikor hajnali 4kor a nő az ellenőrző kapunál megkért, hogy vegyem le a nadrágövet, én meg megkérdeztem, hogy nincs e ehhez egy kicsit korán...

Erre nektek van itt kényszerleszállás, egy repcsi útból kettő, nagyobb hely a lábnak...azért tudtok élni ;)
Másrészt ilyen színes programot szervezni egyetlen egy utazási iroda sem tud..Bravó :D

Na de az a lényeg, hogy egyben vagytok, csomag megvan, szállás megvan! Nagyobb baj ne legyen! :D

009_ 2010.05.21. 05:06:51

@Sir Pierre - Jenkins: Főnök! elhiheted, ezt a kényszerleszállást kihagytuk volna szívesen. Egy biztos abban igazad van, hogy egyetlen utazási iroda sem szervezett volna ilyet!

Lapointe 2010.05.21. 15:18:15

Nos én azt gondolom, hogy ami engem illet a szerény egyszerű polgári, kimondottan szimpla és "az égvilágon senkit sem érdeklő" véleményem szerint, úgy vélem, hogy az álláspontom az a kérdésben, hogy a meglátásom a fentiekkel kapcsolatban, tekintettel arra, hogy ...ez az egész rém egyszerű. :D
Mivel egyik utazási iroda sem tudna ilyen programot szervezni, mint amilyet ti hoztok össze..hozzátok fordulunk majd bizalommal :D:D:D

Vigyázzatok magatokra! Ja.. A The Bates Motelt kerüljétek el messziről :) (Aki megfejti melyik filmnek a főszereplője a szóban forgó szálláshely, friss, 1 egy Milleres üvegben hozott amerikai tiszta levegőt kap ajándékba, melyet az éppen kint tartózkodó riportereink szolgáltatnak majd!) :)

(Na megyek aludni :P)

gá-mi 2010.05.21. 23:10:00

Most már Ti is értitek, miért nem a kedvencem a repülés! Vagy ezt is Gyuri szervezte?:)Azért mindent nem kell kipróbálni!