HTML

East coast - West coast

Vulkáni hamu-első repülés-NYC-Niagara vízesés-Washington-San Francisco-Los Angeles-Las Vegas-Grand Canyon

Friss topikok

Linkblog

Archívum

"Menjünk be ide, biztos lesz itt egy hamburgeres!"

2010.06.14. 21:03 009_

18. nap

Las Vegas, ha a pénzed elveszted, akkor pedig Lesz Vígasz

Akárhogyan is számolom ez volt az első nap május 2.-a óta, amikor a reggeli 8 óránál tovább aludtunk. Persze mindez nem tartott tovább az én esetemben 8:45-nél, Timi esetében pedig 9 óránál. Úgy voltunk vele, hogy az USA-ba nem túl gyakran fogunk eljutni, így annyi mindent szeretnénk látni, ami csak belefér időnkbe és otthon majd alszunk. Az egész utazás erre az alaptételre lett felépítve, kivéve az utolsó napot, ami egy laza, egyszerű las vegasi napnak terveztünk alszunk, ameddig alszunk. Ennek ellenére azért a fent említett időben már felébredtünk.

Délelőttre még egy kis városnézés volt tervbe véve, így a helyi metrót vettük igénybe a nagyobb távolság megtételére, ami itt Monorail névre hallgat, igazából a föld felett megy és mágnes vasút.

Las Vegasban még a reggeli ideje is ki van tolva az éjszakába nyúló szórakozási lehetőségek miatt, így 11:30-kor még könnyedén hozzájutottunk a reggeli falatokhoz.

Ezek után kicsit unalmassá vált Las Vegas és az USA és tettünk egy rövid kitérőt európában. Először Velence, majd Párizs következett.

e

s

Viccet félretéve először a Venetian nevű szórakoztató egységben-komplexumban jártunk. Azért írom így, mert igazából nem tudom, hogy kellene ezt hívni: minden helyen legalább 2 szálloda, 2-3 strand, klubok, bárok, éttermek, színházak, koncert-termek, mozik, üzletek és persze a Kaszinó. Mindegyik komplexum így épül fel és ezekből van vagy 20 Las Vegasban. De lehet több is. Mindegyik monumentális bejárattal rendelkezik, és belépve nem is tudná az ember, hogy egy ilyen komplexumba lép be. Emellett mindegyik valami nagy attrakcióval, látnivalóval csábítja a bejáratnál az embereket (Bellagio szökőkútja, Treasue-island kalózhajói).

A fenti képet a Venetian bevásárló negyedében készültek, amely Velence-csatornái néven váltak ismertté. Mit ne mondjunk jól sikerült.

A másik két kép a Paris, Paris nevű komplexum előtt készültek. Az Eiffel torony másában az első szinten egy étterem van, míg a tetejére lift repít fel, ahol kilátó üzemel (persze napközben USD 10,- a belépő, mindez estére már USD 20,-ra változik, amikor már a fényeket is megszemlélheted).

Most derül fény arra is, hogy honnan kapta mai címét a bejegyzés. A Niagara vízesés elhagyása és röpke 2 hét elteltével újra magyar szót hallottunk. Éppen az Eiffel torony lábánál lévő vendéglátóipari egységben hűsöltünk, amikor mellettünk egy 60-65 év körüli házaspár magyarul szólalt meg. „Menjünk be ide, biztos lesz itt egy hamburgeres!”- mondta a hölgy és bementek. Alig telt el egy perc és már jöttek is kifelé, nem találtak hamburgerest. Ahogyan már említettem minden egyes komplexum monumentális bejáratokkal rendelkezik, és az egyszerű embert nagyon könnyen elijeszti, mert a bejárat és a „hall” alapján a magyar ember azt képzeli, hogy a Gresham Palotába, vagy a budai Hiltonba került. Persze a színfalak mögött itt is más a helyzet, a mi épületünkben az MGM-ben is gyalogoltál 10-15 percet a bejárattól, akkor találtál McDonald’s-ot, vagy pizzériát is.

Túránk folyamán még jártunk a Mirage, Treasure Island, Bellagio-nál is.

Megejtettük a las vegasi szuvenír bevásárlást is, majd az MGM-be visszatérve tornyunk privát strandján hűsöltünk tovább, ami a következő képet mutatja nappal és este, illetve egy szintbeli kép.

És az MGM Signature 2. tornya

Estére még egy túra maradt már csak hátra, utoljára még egyszer megcsodáltuk las vegas fényeit, de először a Sahara nevű komplexumban kezdtünk, ahol található a Nascar-Cafe. Ezaz étterem szerepelt a „Fald fel Amerikát!” nevű sorozatban, amely magyar nyelven a Spektrumon is fut. Ebben a sorozatban olyan helyekre látogatnak el, ahol giga-mega adagokat adnak evőversenyekkel egybe kötve.

Érkezésünkkor két delikvens éppen próbálkozott a csúcs-étel elfogyasztásával, amely az étlap szerint 20 USD-ba kerül, de ha elfogyasztod 1 óra alatt, akkor ingyen volt. Az ételt egy szendvicshez lehetne leginkább hasonlítani,amely legalább 70-80 centi lehet. Igazából leírni nem lehet ezt, mindenkinek javaslom a Fald fel Amerikát ide vonatkozó las vegasi részét megtekinteni. Én biztos nem vállaltam volna be. Amikor távoztunk, akkor találtuk meg a Hall of fame-t, ahova azoknak a képe kerül ki, akiknek sikerült a feladat. Azt hiszem mindent elmond, hogy összesen 4-en voltak rajta. Ellenben a vesztesek falán legalább 300 kép szerepelt már.

Az esti fényekkel megtekintettük még a Bellagio szökő-kútjának játékát. Majd egy letartóztatást is láthattunk egy igazoltatást követően. A delikvens a rendőrautó felé fordítva megbilincselve állt a lámpák a szemébe világítottak, míg a rend őre az autó elszállításával kapcsolatban intézkedett. Amíg szemmel láttuk (nyílt területen voltak) végig így állt, ami vagy 10 perc volt.

Az MGM-be visszatérve még hódoltunk a szerencsejáték és a koktélozás örömeinek:

Majd a bőröndök megrakodása következett a hazaútra és alvás következett.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.